[-]
جعبه پيام
» <دون دیه‌گو دلاوگا> پاینده باشید "رابرت" گرامی. سپاس از لطف و پُست‌های ارزشمندتان
» <لوک مک گرگور> متشکرم دوست گرامی. منهم همیشه از خواندن مطالب جذاب و دلنشین تان کمال لذت را برده ام.
» <رابرت> بررسی جالب تأثیر فیلم "پاندورا و هلندی سرگردان" بر انیمیشن "عمو اسکروچ و هلندی سرگردان" https://cafeclassic5.ir/showthread.php?t...6#pid45456
» <رابرت> سپاس از دون دیه‌گو دلاوگا و لوک مک گرگور عزیز به خاطر مطالب تحقیقی، تحلیلی و زیبای اخیرشان
» <دون دیه‌گو دلاوگا> "بچه‌های کوه تاراک" : https://cafeclassic5.ir/showthread.php?t...3#pid45453
» <مارک واتنی> ممنونم رابرت جوردن عزیز
» <رابرت جوردن> سپاس از مارک واتنی و بتمن
» <مارک واتنی> رابرت عزیز و گرامی ... این بزرگواری و حسن نیت شماست. دوستان بسیاری هم در کافه، قبلا کارتون و سریال های زیادی رو قرار داده اند که جا داره ازشون تشکر کنم.
» <مارک واتنی> دانلود کارتون جذاب " فردی مورچه سیاه " دوبله فارسی و کامل : https://cafeclassic5.ir/showthread.php?t...7#pid45437
» <Kathy Day> جناب اﻟﻜﺘﺮﻭﭘﻴﺎﻧﻴﺴﺖ از شما بسیار ممنونم...
Refresh پيام :


ارسال پاسخ 
 
رتبه موضوع
  • 11 رای - 4 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سکانسهای به یاد ماندنی
نویسنده پیام
اسکورپان شیردل آفلاین
ناظر انجمن
*****

ارسال ها: 512
تاریخ ثبت نام: ۱۳۸۹/۳/۱۱
اعتبار: 50


تشکرها : 5286
( 6629 تشکر در 287 ارسال )
شماره ارسال: #65
RE: سکانسهای به یاد ماندنی

(۱۳۸۹/۴/۱۵ عصر ۰۱:۳۵)سروان رنو نوشته شده:  

(۱۳۸۹/۴/۱۴ عصر ۱۲:۳۸)taxi driver نوشته شده:  

 از اين فيلمهاي Irreversible و اينجور چيزا خبري نبود كه هي حالت بهم بخوره و ...

آقا من کنجکاو شدم که ببینم این فیلمی که  اسکورپان میگه چیه . رفتم و دانلود کردم. :ccco همه داستانش تو فاحشه خونه ها می گذشت و فکر کنم اصلا داستانش از آخر به اول تعریف می شد . ( خط داستانی اش وارونه بود ! )  فیلم بدردنخوری بود و شاید تنها صحنه ای که تو ذهن می موند همینی بود که گفتید که اینهم به خاطر ذات خشونتی که داشت از ذهن پاک نمیشد نه به خاطر زیبایی و هنری بودنش. اگر با فیلم های خشونت بار حال می کنید برید فیلم های تارانتینو رو ببینید ! هم خشونت اش بیشتره هم  هنری تره :!z564b

این امری طبیعی است که سلیقه هرکس در مورد فیلم یا ژانر خاصی با بقیه افراد فرق داشته باشد؛ولی اختلاف عقیده نباید سبب شود که در مورد فیلمی که نمی پسندیم حکم کلی بدهیم و آن را کلا مردود کرده و بدردنخور بخوانیم.بیاد داشته باشیم که اولین فیلم واقعی تاریخ سینمافیلمی در مورد خشونت بود.(سرقت بزرگ قطار The great train robbery ساخته ادوین استنتن پورتر) با اینکه آدم خشنی نیستم اما سکانسهای خشن فیلمهایی مثل دسپرادو(روبرت رودریگز)پالپ فیکشن و سگدانی(تارانتینو)تاریخچه خشونت (دیوید کراننبرگ)پرتقال کوکی و درخشش(استاد کوبریک) برایم زیباتر و ماندنی تر از فیلمهای موزیکال و ... است.اما آنها را هم نفی نمی کنم.

فیلم Irreversible  برنده جایزه اسب برنزی فستیوال فیلم استکهلم و کاندیدای نخل طلای کن 2002 است.همچنین توسط انجمن منتقدان فیلم استرالیا به عنوان بهترین فیلم خارجی زبان شناخته شد و باز هم توسط انجمن منتقدان فیلم سن دیگو همین عنوان را بطور مشترک با فیلم دیگر بدست آورد.

درمورد زیبایی شناسی خشونت مقالات بسیاری نوشته شده و می شود.اما درمورد  این فیلم ، نظر شما را به مقاله منتقد بزرگ-راجر ایبرت-جلب می کنم:

http://rogerebert.suntimes.com/apps/pbcs...40303/1023

ضمنا خلاصه ای از مقاله وی را تا آنجا که انگلیسی ناقص بنده اجازه می دهددر ذیل می آورم.پیشاپیش از اشتباهات ترجمه ای عذرخواهی میکنم.

Irreversible فیلمی است سرشار از خشونت و بیرحمی که اکثر مردم آن را غیرقابل دیدن توصیف می کنند. بسیاری از منتقدین در حین دیدن فیلم،سالن را ترک کردند؛ اما من ماندم و هرچند گاهی اوقات چشمانم را میبستم اما حال میخواهم به شما بگویم من فکر می کنم که علت اینکه گاسپار نوئه _کارگردان و نویسنده _این فیلم را به این روش ساخته است می دانم:

اول و مهمتر ازهمه اینکه فیلم به صورت معکوس ساخته شده.دو فیلم معروف دیگر با این نوع ترتیب زمانی  وقایع می شناسیم: Betrayal ساخته هارولد پینتر و Momento ساخته کریستوفر نولان. اولی داستان یک سروسر عاشقانه است که با خیانت پایان می یابد و دومی با حل یک جنایت آغاز می شود و سپس به سرمنشاء و علت آن می پردازد.

حال Irreversible  را درنظر بگیرید؛اگر با سیر وقوع زمانی عادی گفته می شد، ما زوجی را مشاهده می کردیم که عاشق هم بودند،درفیلمی سراسر [س ...ی ]  و برهنگی و آنها را فارغ البال و شاد در تخت خواب می دیدیم.(بلوچی و وینسنت کسل در طی همین فیلم باهم ازدواج کردند و باهم به خوشی روزگار میگذرانند.) سپس آنها را در میهمانی میدیدیم و بعد پیر-بهترین دوست مارکوس- را میدیدیم که خودش یکبار عاشق آلکس شده بود...بعد آلکس را در تونل مترو دنبال می کردیم که با Le Tenia -یک دلال محبت- مواجه می شود که به وضع بیرحمانه و فجیعی ،آلکس را مورد تجاوز قرار می دهد(در یک نمای ثابت و بدون قطع دوربین). سپس ما مارکوس و پیر را دنبال می کردیم که در جستجوی متجاوز به یک کلوب شبانه بنام رکتوم می رسند و در آنجا مردی را اشتباها به جای مرد متجاوز می گیرند(مرد ادعا میکند که او Le Tenia است)و به طرز فجیعی او را می کشند.(بازهم در یک نمای بدون قطع اینبار بادوربین روی دست ، گویی که بیننده نیز در ضرب و شتم دخالت دارد.)

حال درنظر بگیرید که وقایع این فیلم بطور معکوس پخش شود، طوریکه فیلم با صحنه خارج کردن جسد از کلوب شبانه آغاز شده و در نهایت با نمایش عشقی گرم و سوزان در سکانس تخت خواب تمام میشود....

به چند دلیل استفاده از این تکنیک معکوس نگری سبب می شود که اساسا با فیلم متفاوتی مواجه شویم:

1-مقصود نهایی که از فیلم بدست می آید، خشونت یا [پور ... گرافی] نیست.فیلم با دو صحنه خشن آغاز می شود و سپس به عقب باز می گردد ؛ به زندگی آرامی که براثر آن خشونت تغییر کرده است...

2-صحنه های اولیه(ازنظر زمان وقوع)،باتوجه به پیش آگاهی ما ازاتفاقی که در آینده می افتد و برخلاف ما ، شخصیتها از آن خبر ندارند ، اهمیت متفاوتی پیدا می کند.موقعی که آلکس و مارکوس با همدیگر عاشقانه صحبت می کنند و یکدیگر را دربر می گیرند، ما می دانیم که تمام این خوشبختی به مویی بند است، با آگاهی از آتیه ای که دعایی جز نفرین ندارد. زندگی غیرممکن میشد اگر از آینده اطلاع داشتیم...

3-انتقام مقدم بر تجاوز می آید. متجاوز قبل از انجام جنایت به طرز فجیعی مجازات میشود.معنی دار است که مارکوس عفریت ستمگر لحظه های آغازین فیلم باشد درحالیکه هنوز جنایت(تجاوز) دیده نشده است و طعنه آمیز آنجاست که مارکوس شخص اشتباهی را مورد حمله قرار می دهد...

4-در لحظه ای که ما آلکس را در میهمانی میبینیم و  پیشتر از آن در تخت خواب، میدانیم که او فقط یک کالای [... ] ی یا  شریک عشقی نیست؛ بلکه زن دلیری است که در صحنه تجاوز در هرثانیه آن با متجاوز می جنگد. کسی که از هر روش برای توقف تجاوز استفاده می کند. کسی که شکست می خورد اما بازنده نیست. ...

واقعیت اینست که معکوس نمودن ترتیب زمانی وقایع فیلم ، سبب شده که از نظر ساختاری، فیلم بر علیه خشونت و تجاوز مطرح باشد. درصورتیکه سیر زمانی طبیعی از آن فیلمی مشمئزکننده و با پایانی معمولی می ساخت.گاسپار نوئه با قرار دادن زشتی و بیرحمی درهمان ابتدای فیلم ، مارا وادار می سازد که به طور جدی در مورد خشونتهای جنسی موجود در جامعه ، اندیشه کنیم.فیلم او ، پور ... گرافی نیست. "


طریقت سامورایی استوار بر مرگ است. آن‌گاه که باید بین مرگ و زندگی یکی را انتخاب کنی، بی‌درنگ مرگ را برگزین. دشوار نیست؛ مصمم باش و پیش رو. آن هنگام که تحت فشار انتخاب زندگی یا مرگ قرار گرفته‌ای، لزومی هم ندارد به هدف خود برسی {گوست داگ؛سلوک سامورایی}
۱۳۸۹/۴/۱۶ صبح ۰۵:۵۹
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در پاسخ
تشکر شده توسط : jack regan, سروان رنو, رزا, زبل خان, سم اسپید, باربوسا
ارسال پاسخ 


پیام در این موضوع
سکانسهای به یاد ماندنی - بانو - ۱۳۸۸/۸/۲, عصر ۰۷:۳۲
سکانسهای به یاد ماندنی - بانو - ۱۳۸۸/۸/۳, عصر ۰۷:۵۹
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - Classic - ۱۳۸۸/۸/۴, صبح ۱۲:۳۸
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - واترلو - ۱۳۸۸/۸/۴, صبح ۰۶:۱۸
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - Classic - ۱۳۸۸/۸/۱۰, عصر ۰۱:۱۴
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - بانو - ۱۳۸۸/۸/۱۰, عصر ۰۹:۵۱
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - Classic - ۱۳۸۸/۸/۱۰, عصر ۱۱:۱۰
سکانسهای به یاد ماندنی - بانو - ۱۳۸۸/۸/۱۴, عصر ۰۸:۵۲
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - Classic - ۱۳۸۸/۸/۱۴, عصر ۱۱:۴۴
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - Classic - ۱۳۸۸/۹/۳, عصر ۰۱:۳۶
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - Classic - ۱۳۸۸/۹/۱۴, عصر ۱۱:۰۷
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - MunChy - ۱۳۸۸/۹/۱۷, عصر ۰۱:۱۳
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - MunChy - ۱۳۸۸/۹/۱۸, صبح ۱۲:۱۵
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - Classic - ۱۳۸۸/۹/۱۸, صبح ۱۲:۴۱
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - Classic - ۱۳۸۸/۹/۱۹, عصر ۱۱:۵۹
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - seyed - ۱۳۸۸/۹/۲۰, صبح ۱۲:۴۴
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - MunChy - ۱۳۸۸/۹/۲۳, صبح ۰۸:۱۴
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - MunChy - ۱۳۸۸/۹/۲۶, عصر ۰۳:۰۸
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - Classic - ۱۳۸۸/۹/۲۸, عصر ۱۱:۰۱
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - seyed - ۱۳۸۸/۹/۲۹, صبح ۱۲:۲۳
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - MunChy - ۱۳۸۸/۱۰/۲, صبح ۰۸:۱۶
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - Classic - ۱۳۸۸/۱۰/۴, صبح ۱۲:۴۱
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - MunChy - ۱۳۸۸/۱۰/۱۱, صبح ۰۶:۲۴
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - Savezva - ۱۳۸۸/۱۰/۱۱, عصر ۱۰:۴۱
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - MunChy - ۱۳۸۸/۱۰/۱۴, عصر ۰۲:۴۶
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - Classic - ۱۳۸۸/۱۱/۳, عصر ۱۱:۲۶
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - MunChy - ۱۳۸۸/۱۲/۵, صبح ۰۹:۱۸
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - jack regan - ۱۳۸۹/۲/۶, صبح ۰۷:۱۹
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - jack regan - ۱۳۸۹/۲/۱۳, صبح ۰۶:۴۸
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - jack regan - ۱۳۸۹/۲/۱۸, صبح ۰۷:۴۱
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - Rick - ۱۳۸۹/۳/۲۲, عصر ۰۶:۱۱
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - Rick - ۱۳۸۹/۳/۳۰, صبح ۰۵:۴۱
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - MunChy - ۱۳۸۹/۳/۲۷, عصر ۰۲:۵۴
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - Scarlett - ۱۳۸۹/۴/۸, صبح ۱۱:۰۸
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - Classic - ۱۳۸۹/۴/۱۲, صبح ۱۲:۱۸
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - jack regan - ۱۳۸۹/۴/۱۲, عصر ۱۲:۵۵
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - jack regan - ۱۳۸۹/۴/۱۳, صبح ۰۶:۱۴
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - jack regan - ۱۳۸۹/۴/۱۴, عصر ۱۲:۳۸
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - اسکورپان شیردل - ۱۳۸۹/۴/۱۶ صبح ۰۵:۵۹
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - jack regan - ۱۳۸۹/۴/۱۶, صبح ۰۶:۲۹
Roman Holiday - Peter Pan - ۱۳۸۹/۵/۱۳, عصر ۰۹:۴۵
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - norman.bates - ۱۳۸۹/۵/۱۴, صبح ۰۲:۰۲
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - MunChy - ۱۳۸۹/۷/۴, عصر ۱۰:۴۲
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - Green - ۱۳۸۹/۷/۵, عصر ۱۰:۵۷
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - زبل خان - ۱۳۸۹/۹/۱۱, صبح ۱۱:۴۲
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - FONDA - ۱۳۸۹/۹/۱۲, صبح ۰۱:۴۲
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - سناتور - ۱۳۸۹/۱۰/۵, عصر ۱۰:۰۳
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - Classic - ۱۳۸۹/۱۰/۷, صبح ۱۲:۲۳
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - Mallory - ۱۳۸۹/۱۰/۶, عصر ۱۱:۳۴
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - سناتور - ۱۳۸۹/۱۰/۷, عصر ۰۷:۳۲
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - دزیره - ۱۳۸۹/۱۰/۸, صبح ۰۸:۲۰
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - جورج بیلی - ۱۳۸۹/۱۰/۱۴, صبح ۰۱:۱۷
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - jack regan - ۱۳۸۹/۱۰/۱۴, صبح ۰۸:۰۸
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - هری لایم - ۱۳۸۹/۱۱/۷, عصر ۰۴:۰۳
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - بانو - ۱۳۸۹/۱۱/۸, عصر ۰۴:۱۶
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - Classic - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰, صبح ۱۲:۰۱
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - هری لایم - ۱۳۸۹/۱۱/۱۴, صبح ۰۲:۴۵
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - هری لایم - ۱۳۸۹/۱۲/۳, عصر ۰۴:۵۶
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - دزیره - ۱۳۹۰/۲/۱۹, صبح ۰۷:۳۹
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - california - ۱۳۹۰/۲/۲۰, صبح ۰۲:۰۰
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - زبل خان - ۱۳۹۰/۲/۲۰, عصر ۱۲:۴۱
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - ماری - ۱۳۹۰/۴/۱۵, عصر ۱۲:۱۰
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - jack regan - ۱۳۹۰/۵/۱۸, صبح ۰۸:۲۱
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - منصور - ۱۳۹۰/۸/۳۰, صبح ۰۸:۴۵
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - چاپلین - ۱۳۹۰/۹/۱۴, صبح ۱۲:۴۷
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - چاپلین - ۱۳۹۰/۹/۲۲, صبح ۰۱:۲۶
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - سناتور - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳, عصر ۰۹:۱۲
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - بتی - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵, عصر ۰۴:۵۰
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - dered - ۱۳۹۱/۴/۲۰, عصر ۱۱:۲۱
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - آماندا - ۱۳۹۱/۶/۱۴, عصر ۰۸:۱۴
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - شرلوك - ۱۳۹۱/۶/۲۰, عصر ۰۵:۱۴
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - آماندا - ۱۳۹۱/۶/۲۰, عصر ۰۷:۲۴
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - آماندا - ۱۳۹۱/۶/۲۰, صبح ۱۱:۱۹
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - رزا - ۱۳۹۱/۹/۲۴, صبح ۱۲:۵۲
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - آماندا - ۱۳۹۲/۲/۵, صبح ۱۲:۱۰
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - BATMAN - ۱۳۹۲/۳/۴, عصر ۰۴:۴۳
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - BATMAN - ۱۳۹۲/۴/۸, صبح ۰۹:۴۹
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - Schindler - ۱۳۹۲/۴/۱۱, صبح ۰۳:۰۱
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - Schindler - ۱۳۹۲/۴/۱۱, صبح ۰۳:۳۱
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - Schindler - ۱۳۹۲/۴/۱۱, صبح ۰۴:۵۴
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - BATMAN - ۱۳۹۲/۴/۱۲, عصر ۰۱:۱۳
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - Schindler - ۱۳۹۲/۴/۲۵, صبح ۰۳:۲۹
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - Schindler - ۱۳۹۲/۵/۶, صبح ۰۶:۰۵
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - BATMAN - ۱۳۹۲/۵/۲۹, عصر ۰۶:۰۰
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - BATMAN - ۱۳۹۲/۷/۹, صبح ۰۲:۱۳
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - اکتورز - ۱۳۹۲/۷/۱۰, صبح ۰۲:۰۷
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - BATMAN - ۱۳۹۲/۸/۱۰, عصر ۱۰:۵۲
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - BATMAN - ۱۳۹۲/۸/۲۴, عصر ۰۸:۰۳
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - برو بیکر - ۱۳۹۲/۸/۲۷, عصر ۰۹:۳۴
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - برو بیکر - ۱۳۹۲/۸/۲۸, عصر ۰۴:۵۵
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - BATMAN - ۱۳۹۲/۱۰/۹, صبح ۰۴:۱۸
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - BATMAN - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷, صبح ۰۱:۲۵
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - BATMAN - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴, عصر ۰۶:۵۶
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - برو بیکر - ۱۳۹۳/۱/۱۶, عصر ۱۱:۴۰
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - BATMAN - ۱۳۹۳/۱/۲۰, صبح ۰۲:۳۹
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - BATMAN - ۱۳۹۳/۱/۳۱, صبح ۰۱:۴۸
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - BATMAN - ۱۳۹۳/۲/۳, عصر ۰۸:۳۵
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - BATMAN - ۱۳۹۳/۲/۱۸, صبح ۰۳:۲۲
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - برو بیکر - ۱۳۹۳/۵/۳۰, عصر ۱۲:۱۵
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - زرد ابری - ۱۳۹۳/۱۱/۷, صبح ۰۷:۲۶
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - زرد ابری - ۱۳۹۴/۱/۲۸, عصر ۰۹:۳۹
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - Kurt Steiner - ۱۳۹۴/۲/۲۵, صبح ۰۱:۳۸
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - Kurt Steiner - ۱۳۹۴/۴/۱۰, عصر ۰۵:۳۶
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - سارا - ۱۳۹۴/۵/۲۴, عصر ۰۱:۴۱
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - لو هارپر - ۱۳۹۴/۸/۱۳, صبح ۰۲:۱۸
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - لو هارپر - ۱۳۹۴/۸/۱۴, صبح ۰۳:۳۴
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - زبل خان - ۱۳۹۴/۱۰/۶, عصر ۰۲:۳۲
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - هستی گرا - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱, صبح ۱۰:۱۸
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - هستی گرا - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱, عصر ۱۲:۰۴
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - پروفسور - ۱۳۹۹/۳/۳۱, صبح ۱۱:۲۵
RE: سکانسهای به یاد ماندنی - فارست - ۱۴۰۱/۶/۱۹, عصر ۱۰:۱۳
[split] اینترنت گردی ... - FONDA - ۱۳۸۹/۱۰/۴, عصر ۰۸:۱۰
RE: [split] اینترنت گردی ... - سروان رنو - ۱۳۸۹/۱۰/۵, صبح ۱۲:۴۰
RE: [split] اینترنت گردی ... - Classic - ۱۳۸۹/۱۰/۱۳, عصر ۱۱:۴۳